Tel: 023-737 0831
Our Philosophy
Onze merken
Een collectie merken met zorg samengesteld
Er is altijd wel een bril of zonnebril die bij u in de smaak zal vallen. Kom gerust eens langs om onze monturen vrijblijvend te passen. Wij adviseren u uiteraard graag en zijn pas tevreden als u dat ook bent!
Hieronder vindt u een selectie van topmerken die u kunt bewonderen bij Liebenberg Optometrie en Optiek in Overveen.
Silhouette
De brillen en zonnebrillen van Silhouette zijn stijlvol en ingetogen. Silhouette onderscheidt zich door vederlichte brillen te leveren met mooie, eenvoudige lijnen in het design. Iedereen weet dat tevreden mensen het mooist zijn, en de brillencollectie is er dan ook op gericht uw innerlijke schoonheid ten volle te benadrukken. Uw gezicht vormt het natuurlijke frame van uw bril! Silhouette brengt de bril terug tot de essentie.
Naast draagcomfort is er ook veel aandacht besteed voor de vorm van uw gezicht en de bril die daar bij past. Wilt u een bril die uw natuurlijke schoonheid benadrukt en niet de hoofdrol opeist als men naar u kijkt? Dan is een bril of zonnebril van Silhouette de juiste keuze. De brillen van Silhouette: maximaal draagcomfort in een minimalistisch, stijlvol en tijdloos design.
Silhouette - Iconic Eyewear made in Austria.
Markus T
De brillen en zonnebrillen van Silhouette zijn stijlvol en ingetogen. Silhouette onderscheidt zich door vederlichte brillen te leveren met mooie, eenvoudige lijnen in het design. Iedereen weet dat tevreden mensen het mooist zijn, en de brillencollectie is er dan ook op gericht uw innerlijke schoonheid ten volle te benadrukken. Uw gezicht vormt het natuurlijke frame van uw bril! Silhouette brengt de bril terug tot de essentie.
Naast draagcomfort is er ook veel aandacht besteed voor de vorm van uw gezicht en de bril die daar bij past. Wilt u een bril die uw natuurlijke schoonheid benadrukt en niet de hoofdrol opeist als men naar u kijkt? Dan is een bril of zonnebril van Silhouette de juiste keuze. De brillen van Silhouette: maximaal draagcomfort in een minimalistisch, stijlvol en tijdloos design.
Silhouette - Iconic Eyewear made in Austria.
BARTON & PERREIRA
Founded by Bill Barton and Patty Perreira, Barton Perreira achieves innovation in the eyewear industry through impeccable craftsmanship and design without compromise.
A dedication to quality is at the heart of co-founder Bill Barton's approach to all aspects of Barton Perreira, from the manufacturing process behind each impeccably crafted frame to the level of service customers receive. Throughout his 30-plus year career, Barton has harnessed that dedication, along with his passion for product and instinct for business, to deliver impressive growth, brand recognition, and industry prestige to every eyewear company he touches.
For designer Patty Perreira, conceptualizing Barton Perreira's timelessly chic frames is as much an intuitive process as it is a skill born out of thirty years in the eyewear business. An avid collector, she draws her inspiration from the ingenuity of the past, whether it's through mid-century modern architecture, art, fashion, or vintage motorcycles. She values pieces that tell a story, which are often re-interpreted and re-imagined in her collections.
MODO
Door te werken met flinterdun titanium behoren de brillen en zonnebrillen van MODO tot de meest lichte monturen ooit gemaakt. Met een gewicht van slechts 6.8 gram passen deze minimalistische brillen en zonnebrillen naadloos op uw gezicht.
Naast het uitermate lichte gewicht zijn de monturen van MODO slechts 0.6 mm dik, of eigenlijk dun. Want zo dun als de brillen en zonnebrillen zijn, zo voelen ze ook aan op uw gezicht. Met een bril of zonnebril van MODO krijgt u een hoge mate van comfort in flexibel montuur.
ic! berlin
Philosophy
The time of Fashion is over. Mankind is bored by the ever new, the never-ending cycle of consumption. The bow is overdrawn: we shout “too much, too much!” as we fall back into our seat and shut our eyes and ears, tired from the noise of our time.
Before Fashion there was craftsmanship. What little was there had to be good and had to last. Taking care of something, repairing, mending – these were once virtues, not always buying new. A pair of shoes to last a lifetime. Preindustrial life: simple and structured.
Then came the industrial revolution and with it, the efficiency of mechanisation to produce more and more. More than we actually needed. Widespread prosperity arose. The wave of the More.
More or less. More, but less.
Quality decreases. Quantity increases. In the end, a rushed output of something new. As soon as we have what we need advertising creates a new wave of Fashion to tell us we need something new, to keep up consumption.
Miniscule changes help secure turnover in a saturated market; subdividing the smallest space. Not just shoes, but new shoes, red shoes, shoes with buckles, shoes with zippers. Every season a different colour, a different shape, until the end-of-season-sale sale and what was new is now junk.
There we stand, slaves to development. To avoid going back to the Middle Ages we must go back to quality, back to “less is more” and the conscious decision to choose quality. Good and expensive. Good and cheap. Above all, quality.
A famous product with face and character. Authenticity is the key word of the New Era. Enlightened consumers who want to know what is in and behind the products – not retouched marketing hyperbole.
Dedication.
To create something, to own something, that is more than the sum of its parts, not churned out of soulless machines with no connection to the human world. The near, the understandable, the tangible. Handmade by real people. So goes the journey. A revolution: from back to front! From the Middle Ages to the post-industrial world of mass-produced products.
GEORGE GINA & LUCY
Het Duitse accessoiremerk George Gina & Lucy richt zich op de moderne fashionista. Naast de bekende tassenlijn hebben ze sinds kort ook een brillenlijn. De monturen zijn te herkennen aan de unieke prints, vrolijke kleuren en trendy modellen.
Jonge fashionista’s kunnen hun hart ophalen aan de leuke, gedurfde printjes en speelse kleurstellingen. De brillen en zonnebrillen zijn vervaardigd van hoogwaardig acetaat waardoor een hoge kwaliteit gegarandeerd is.
LAMARCA
Kleurrijk, poëtisch, spannend, stijlvol en origineel. Zomaar vijf woorden die de Lamarca Eyewear collectie samenvatten.
Het streven van Lamarca is om een unieke collectie te maken waarin elk model het resultaat is van nauwgezette aandacht voor detail.
Van concept tot ontwerp en keuze van kleuren tot productie. Dit ambacht is terug te zien in diverse exclusieve processen zoals graveren, thermovormen en verlijmen. Achter deze processen gaat een lange geschiedenis schuil van creativiteit en handwerk. Handmade in Italy with love.
SIMPLE
Stijlvol, tijdloos en iconisch zijn de belangrijkste termen om de handgemaakte collectie van SIMPLE samen te vatten. Ontworpen in Parijs, invloeden uit de jaren 70 en uitgevoerd in de pasvorm van nu.
Keep it Simple
Ana Hickman
HONOURING WOMEN, THEIR ESSENCE AND FEMININITY IN ALL ASPECTS OF THEIR LIFE, IS THE KEY WORD FOR THIS CAMPAIGN.
-
THE DUO-FASHION IS A SYSTEM DEVELOPED SPECIFICALLY IN THE TEMPLE ALLOWING A ROTATIONAL MOVEMENT, REVEALING COLOR AND/OR SURPRISING MATERIAL COMBINATIONS
BROOKLYN
Deze urban collectie is geïnspireerd door de creatieve persoonlijkheden en kleurrijke straten van Brooklyn. Met als motto “We want to bring a little bit of Brooklyn to everyone”.
EINSTOFFEN
Gedurfde Zwitserse kwaliteit
Sinds 2008 maakt einSTOFFen kledij en accessoires, waaronder ook brillen voor de cosmopoliet die stijl hoog in het vaandel draagt. De monturen, in hout of het hybride hout-acetaat, worden handgemaakt. De designs zijn trendsettend maar laten telkens weer voldoende ruimte voor een origineel accent: Zwitserse kwaliteit omarmt klassiek en toch speels design. ‘A bit outside the norm’ is hun credo, innovatief maar wel fair and square.
VINGINO
In samenwerking met het succesvolle kindermodemerk Vingino.Alles waar Vingino voor staat zult u terugvinden in deze collectie. Modisch, stoer en eigenzinnig. Een volwassen product in kindermaten zonder uit het oog te verliezen dat kinderen kleurrijker zijn dan
Volwassenen.
DUTZ
Dutz Eyewear is een brillenmerk van eigen bodem, maar ook zonder oranje gekleurde bril zijn de kwaliteiten van Dutz duidelijk te zien. Door de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en de frisse, eigenwijze look van de brillen altijd het overwegen waard!
Nano Vista
Nano Vista is de kindercollectie van het gevestigde Spaanse GV Optics. De monturen zijn bijzonder duurzaam, hebben een thermo aanpasbare pasvorm en zijn uiterst flexibel dankzij het gepatenteerde Siliflex materiaal. Deze monturen zijn bovendien tot 35% lichter, en de uiteinden van de brilpoten zijn verstelbaar voor een maximaal draagcomfort. Het zijn echter de uitzonderlijke flexibiliteit en de exclusieve ‘S2’ scharnieren die deze kleurrijke monturen absoluut ‘child-proof’ maken.
HELLY HANSEN
Helly Hansen wordt al decennia gewaardeerd door professionals in alle weersomstandigheden.
Het merk brengt voor de brillencollectie een duidelijk boodschap: kwaliteit, de juiste materialen en ‘no nonsens’.
Hoewel klassieke lijnen in de meeste brillen terugkomen, wordt er een breed scala aan stijlen gecombineerd binnen de collectie. Van rijk acetaat tot sterke titanium brillen.
Heeft u een actieve levensstijl, dan voelt u zich thuis bij Helly Hansen. Of u nu voorkeur heeft voor strak titanium of kiest voor de het warme en rijke acetaat als materiaal, Helly Hansen hoort in uw actieve levensstijl.
De zonnebrillen van Helly Hansen weerspiegelen kwaliteit. De glazen zijn gepolariseerd, ontspiegeld en Hydro Oleophobic, wat zorgt dat ze water, stof en vuil afstotend zijn. Tijdloze pilotenbrillen worden afgewisseld met combinaties van titanium en acetaat en klassieke monturen.
MAUI JIM
Maui Jim got its start in 1980 as a small company selling sunglasses on Ka'anapali beach in Lahaina, Maui. Seeing a need in the market for technology that could combat intense glare and harmful UV while bringing the brilliant colors of the island to life we engineered the revolutionary PolarizedPlus2® lens.
What began as our Classic Collection of seven styles, has evolved into over 125 styles of sunglasses, all of which are polarized and protect from 100% of UVA and UVB rays.
Our home office is located in Lahaina, Maui, and we still design and test all of our sunglasses there.
adidas
DE PERFECTE SPORTBRIL!
Brillen van adidas Sport eyewear zijn ontwikkeld om te voldoen aan de eisen van verschillende sporten en een sportieve levensstijl. Bij de ontwikkeling van nieuwe hoogtechnologische monturen worden topathleten betrokken. Hieruit komt de beste combinatie voort van een vooruitstrevend montuur en lenstechnologie, die zorgt voor een gepersonaliseerde pasvorm en het beste zicht.
adidas Sport eyewear is daarom niet gewoon een zonnebril, maar een essentieel deel van uw sportuitrusting dat een beter zicht ondersteunt.